07/02/2017: Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Η δεύτερη ημέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα του χρόνου έχει πλέον αφιερωθεί στην ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο...Και φέτος πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις και σχετικές ομιλίες σε όλη την επικράτεια. Η κεντρική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 7 Φεβρουαρίου στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν σχετικές συζητήσεις οι οποίες βέβαια προσαρμόστηκαν στο επίπεδο των μαθητών και τον βαθμό ενασχόλησης τους με τις νέες τεχνολογίες. Αναλυτικότερα:

Β' Τάξη: Η καθηγήτρια Αγγλικών Κιρλίς Στέλλα με τους μαθητές και τις μαθήτριες της τάξης συζήτησαν σχετικά με:

  • Τον έλεγχο της καταλληλότητας των ''ηλεκτρονικών'' παιγνιδιών (PEGI):  Το σύστημα PEGI παρέχει σε γονείς και κηδεμόνες λεπτομερείς συστάσεις σχετικά με την καταλληλότητα του περιεχομένου ενός παιχνιδιού ως προς την ηλικία με τη μορφή ηλικιακών σημάνσεων και περιγραφικών ενδείξεων περιεχομένου στις συσκευασίες των παιχνιδιών.
  • Την σημαντικότητα δημιουργίας ισχυρών κωδικών πρόσβασης στους προσωπικούς μας λογαριασμούς και ειδικότερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Η χρησιμοποίηση ισχυρών κωδικών πρόσβασης μας προφυλάσσει από δυσάρεστες καταστάσεις και ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες για υποκλοπή προσωπικών μας στοιχείων.
  • Την σωστή διαχείριση των προσωπικών μας δεδομένων: Συζητήθηκε η ορθή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η αποφυγή διαμοιρασμού ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.
  • Τον ορθό τρόπο εύρεσης αρχείων στο διαδίκτυο: Αναζητούμε και ''κατεβάζουμε'' αρχεία μόνο από ιστοσελίδες που εμπιστευόμαστε ή ζητάμε την συμβουλή των μεγάλων αν δεν γνωρίζουμε πως να το κάνουμε.
  • Την ανάγκη ύπαρξης κάποιου προγράμματος ασφαλείας στον υπολογιστή ή το tablet μας: Δεν χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο αν προηγουμένως δεν έχουμε εγκαταστήσει κάποιο αντιβιοτικό πρόγραμμα που μας προστατεύει από κακόβουλα προγράμματα και ιούς.

 

Προβλήθηκε σχετικό βίντεο με συμβουλές για την ορθή χρήση του διαδικτύου ενώ παράλληλα οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν σχετική αφίσα στην οποία έγινε διαχωρισμός των προσωπικών δεδομένων που δεν πρέπει να κοινοποιούμε στο διαδίκτυο, από τις πληροφορίες που μας αφορούν αλλά αν τις κοινοποιούμε δεν μπορούν να μας βλάψουν.

Γ' - Δ' Τάξη: Ο εκπαιδευτικός των τάξεων Τσικλής Αναστάσιος με τους μαθητές και τις μαθήτριες συζήτησαν σχετικά με:

  • Την σημαντικότητα δημιουργίας ισχυρών κωδικών πρόσβασης στους προσωπικούς μας λογαριασμούς και ειδικότερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Η χρησιμοποίηση ισχυρών κωδικών πρόσβασης μας προφυλάσσει από δυσάρεστες καταστάσεις και ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες για υποκλοπή προσωπικών μας στοιχείων.
  • Την ανάγκη ύπαρξης κάποιου προγράμματος ασφαλείας στον υπολογιστή ή το tablet μας: Δεν χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο αν προηγουμένως δεν έχουμε εγκαταστήσει κάποιο αντιβιοτικό πρόγραμμα που μας προστατεύει από κακόβουλα προγράμματα και ιούς. Επίσης, είναι απαραίτητο οι γονείς να εγκαθιστούν προγράμματα γονικού ελέγχου (parental controls) με τα οποία θα ρυθμίζουν την δραστηριότητα των παιδιών τους στο διαδίκτυο και θα αποκλείουν την πρόσβαση σε ιστοσελίδες με ακατάλληλο περιεχόμενο.
  • Τον ορθό τρόπο εύρεσης αρχείων στο διαδίκτυο: Αναζητούμε και ''κατεβάζουμε'' αρχεία μόνο από ιστοσελίδες που εμπιστευόμαστε ή ζητάμε την συμβουλή των μεγάλων αν δεν γνωρίζουμε πως να το κάνουμε.
  • Την σωστή χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email): Επικεντρωθήκαμε στον αποκλεισμό και την αγνόηση αγνώστων αποστολέων που μας στέλνουν ύποπτα μηνύματα που μπορεί να κρύβουν ακατάλληλο περιεχόμενο, λογισμικό παρακολούθησης (spyware) ή ιούς.
  • Την αποφυγή κοινοποίησης προσωπικών μας στοιχείων και κυρίως φωτογραφιών στα κοινωνικά δίκτυα: Πρέπει να γνωρίζουμε πολύ καλά τι μπορούμε να κοινοποιούμε και τι απαγορεύεται να κοινοποιούμε στα κοινωνικά δίκτυα. Δείχνουμε ιδιαίτερη προσοχή στις φωτογραφίες.
  • Την σωστή ρύθμιση του λογαριασμού μας στα κοινωνικά δίκτυα για την μέγιστη δυνατή προστασία των προσωπικών μας δεδομένων: Θωρακίζουμε τον λογαριασμό μας στα κοινωνικά δίκτυα με τις κατάλληλες ρυθμίσεις ασφαλείας.

 

Παρακολουθήσαμε παρουσίαση που αφορούσε την κοινοποίηση προσωπικών μας στοιχείων στα κοινωνικά δίκτυα, ακολούθησε διαχωρισμός των προσωπικών δεδομένων που δεν πρέπει να κοινοποιούμε στο διαδίκτυο από τις πληροφορίες που μας αφορούν αλλά αν τις κοινοποιούμε δεν μπορούν να μας βλάψουν. Επίσης, απαντήθηκε ομαδικά σχετικό κουίζ με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.