Ο διαδραστικός πίνακας

 Εισαγωγή

Ο διαδραστικός πίνακας αποτελεί μια σύγχρονη εξέλιξη στο χώρο της εκπαίδευσης και ένα σημαντικό εργαλείο για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αρχικά οι διαδραστικοί πίνακες έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση το 2007 στο εκπαιδευτικό σύστημα της Αγγλίας τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της χώρας. Πλέον χρησιμοποιείται σε εκπαιδευτικά ιδρύματα κυρίως της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής και της Αυστραλίας.

 

 Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ένας διαδραστικός πίνακας αποτελείται από τρία κυρίως μέρη:

  • Την μονάδα του ηλεκτρονικού υπολογιστή και τα περιφερειακά της.
  • Την οθόνη αφής.
  • Έναν προτζέκτορα.
 



Χρησιμότητα του διαδραστικού πίνακα στην εκπαίδευση

  Ο διαδραστικός πίνακας μπορεί να προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στους μαθητές κατά την διάρκεια του μαθήματος ενώ σίγουρα αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού. Έτσι λοιπόν ο διαδραστικός πίνακας:

  • Αυξάνει τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον των μαθητών.
  • Παρέχει περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και συνεργασία.
  • Προωθεί την ανάπτυξη κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων.
  • Λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης των μαθητών στον τρόπο που γίνεται το μάθημα, υπάρχει η δυνατότητα αφομοίωσης σύνθετων εννοιών.
  • Προσφέρει καλύτερη εκμάθηση για παιδιά με διαφορετικά στυλ μάθησης (Ακουστικό, Οπτικό, Κιναισθητικό).
  • Αυξάνει την αυτοπεποίθηση των μαθητών.


Οι διαδραστικοί πίνακες στο σχολείο μας

  Το 2009 τοποθετήθηκε διαδραστικός πίνακας στην ΣΤ' Τάξη ενώ μέχρι σήμερα έχουν εξοπλιστεί με πίνακα και οι τάξεις A' και Ε'. Οι τρεις πίνακες είναι εξοπλισμένοι με εκπαιδευτικά λογισμικά του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου καθώς και με εκπαιδευτικά προγράμματα όλων των γνωστικών αντικειμένων.