Ο ορισμός της διαθεματικότητας...

Τα Μαθηματικά δεν μπορώ να κρύψω ότι είναι το αγαπημένο μου μάθημα... Η ΣΤ' Τάξη την οποία έχω αναλάβει φέτος διαθέτει κατά την γνώμη μου το καλύτερο βιβλίο Μαθηματικών... Μάλιστα, σε κάθε ενότητα η τελευταία άσκηση του τετραδίου εργασιών, η αποκαλούμενη ''Δραστηριότητα με προεκτάσεις'' είναι πάντα ενδιαφέρουσα και προσεγγίζει διαθεματικά προβλήματα της καθημερινής ζωής... Θα σταθώ στην δραστηριότητα του κεφαλαίου 27 (εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι μειωτέος ή αφαιρετέος) την οποία αποκαλώ ''ορισμό της διαθεματικότητας''... 

Το πρόβλημα έχει ως εξής: Ο Καπετάν Κουμπάσος ήταν ένας πειρατής που δρούσε στην Μεσόγειο το 1796. Αυτός ήξερε καλά δύο πράγματα: πρώτον ότι οι περισσότεροι άνθρωποι στην εποχή του δεν μπορούσαν να λύσουν μια εξίσωση με έναν άγνωστο και δεύτερον, ότι τα περισσότερα νησιά της Μεσογείου βρίσκονται στο Αιγαίο Πέλαγος. Όταν ήθελε λοιπόν να διαβάσει έναν αριθμό πάνω στον χάρτη, που μπορούσε να διαβάσει μόνο εκείνος, έγραφε μια εξίσωση, και όταν ήθελε να κρυφτεί απ΄πο αυτούς που τον έψαχναν κρυβόταν στο Αιγαίο... Με τον τρόπο αυτό σχεδίασε έναν χάρτη που δείχνει το νησί στο οποίο έκρυψε το θησαυρό του. Αν το Β δείχνει το γεωγραφικό πλάτος και το α το γεωγραφικό μήκος,  ζητείται από τους μαθητές να υπολογίσουν το Β και το α. (τα δύο πρώτα ψηφία του αριθμού εκφράζουν τιις μοίρες και τα δύο τελευταία τα πρώτα λεπτά)


Λύση: 1. Αρχικά πρέπει να βρούμε το Β από την πρώτη εξίσωση: 5.697 - Β = 1796      =>      Β = 5.607 - 1.796 = 3.901 ( γεωγρ.πλάτος)    

         2. Αντικαθιστούμε το Β στην δεύτερη εξίσωση για να βρούμε το α: 3.901 - α = 1471  =>    α = 3901 - 1.471 = 2.430 (γεωγρ. μήκος)


Αφού βρήκαμε από τις δύο εξισώσεις τις γεωγραφικές συντεταγμένες του νησιού στο οποίο ο καπετάν Κουμπάσος έχει κρύψει τον θησαυρό του, θα πρέπει να βρούμε σε ένα χάρτη το νησί! Σε αυτό μας βοήθησε η τεχνολογία! Ανοίξαμε τον διαδραστικό πίνακα, στην συνέχεια εκτελέσαμε το πρόγραμμα Google Earth και πλέον μας ήταν εύκολο να εντοπίσουμε το νησί που ψάχναμε! Την Σκύρο!